home Hobby Bieżnie treningowe i pogoda nie przeszkodzi w ćwiczeniach

Bieżnie treningowe i pogoda nie przeszkodzi w ćwiczeniach

Regularna aktywność jest bardzo ważna i pomaga zachować organizm w dobrej formie na lata. Pozwala też utrzymać atrakcyjną sylwetkę. Niestety, warunki pogodowe nie zawsze są sprzyjające. Czasem nie da się poćwiczyć na powietrzu. Alternatywą jest trening w domu, np. na bieżni lub rowerku stacjonarnym.

Ruch to zdrowie

Wie o tym praktycznie każdy. Systematyczny wysiłek jest niezwykle istotny, jeśli zależy nam na zachowaniu dobrej kondycji i sił witalnych. Nawet najmniejszy ruch pozwala na utrzymanie dobrej formy. Chroni przed wieloma dysfunkcjami, pobudza myślenie. W perspektywie długofalowej zapobiega rozwojowi chorób cywilizacyjnych, takich jak otyłość, cukrzyca, schorzenia serca. Chroni przed miażdżycą, reguluje podstawowe procesy organizmu. Człowiek, który systematycznie biega, jeździ na rowerze, gra w piłkę jest, generalnie rzecz biorąc, zdrowszy i silniejszy. Aktywność fizyczna nie powinna się zdarzać sporadycznie, a raczej odbywać się systematycznie. Tylko w ten sposób można długo cieszyć się z formy. Ćwiczenia muszą się znaleźć w naszym codziennym, grafiku. To bardzo ważne, by dobrze się czuć. Niezależnie, jak bardzo jesteśmy zapracowani, trzeba wygospodarować sobie przynajmniej pół godziny czasu na jakąkolwiek formę wysiłku fizycznego. Inaczej będziemy się znacznie szybciej starzeć. Nasza pamięć będzie szwankować. Poza tym podczas ćwiczeń wydziela się endorfina zwana potocznie hormonem szczęścia, która zdecydowanie poprawia humor i pomaga w pokonywaniu codziennych trudności.

Na dworze pada? Pobiegaj w domu

Kiedy pogoda jest taka jak teraz – słońce mocno świeci – aż prosi się, by wyjść pobiegać. Niestety, zdarzają się dni, które nie skłaniają do wyjścia na zewnątrz. Wtedy alternatywą jest trening w domu. Można do tego wykorzystać bieżnie treningowe. Współcześnie produkowane urządzenia, w porównaniu do starszych modelów, są bardzo zaawansowane technologicznie. Można regulować w nich nie tylko intensywność wysiłku, ale również poziom trudności trasy. Bieżnie mogą symulować zarówno bieg po prostej nawierzchni, jak i po górce. Stopień trudności powinniśmy dobrać do własnych możliwości. Jeżeli dopiero zaczynamy naszą przygodę ze sportem, nie przeciążajmy zbytnio organizmu. W Ten sposób można się szybko i skutecznie zniechęcić do wykonywania ćwiczeń. Warto kontrolować swój puls, by nie dopuścić do przemęczenia i nie nadwyrężać się nadmiernie. Zbyt intensywny trening nie jest zalecany. Powinniśmy raczej podejść do tematu ze spokojem. Ćwiczyć tak, ale nie szaleć.