home Kariera Skuteczna sprzedaż B2B. Jak zwiększyć konkurencyjność?

Skuteczna sprzedaż B2B. Jak zwiększyć konkurencyjność?

Sprzedaż B2B to prężnie rozwijająca się branża. Trzeba być konkurencyjnym i zdobywać nowych klientów. W przeciwnym razie trudno liczyć na rozwój firmy. Co zrobić, by zwiększyć skuteczność działań i pozyskiwać nowych klientów?

Słuchaj klienta

Najważniejszą rzeczą jest uważne słuchanie. Trzeba móc dobrze dobrać produkt. Klient musi być z niego w pełni zadowolony. Inaczej trudno będzie osiągnąć sukces. Nie można proponować zainteresowanym produktu, który podoba się jedynie nam, bo to nie my będziemy z niego korzystać. Czasem lepiej jest sprzedać coś taniej niż naciągnąć kontrahenta na coś co mu się nie przyda. W ten sposób buduje się trwałe relacje i co ważniejsze zaufanie. Osoba, z którą prowadzimy negocjacje musi być pewna, że nie chcemy jej na nic naciągnąć. W przeciwnym razie zacznie szukać konkurencyjnej oferty gdzie indziej, a nie o to przecież chodzi. Żeby dobrze sprzedawać produkt, trzeba opracować odpowiednią strategię. Wszystko ma być przemyślane. W przeciwnym razie niewiele z tego wyjdzie. Inny przekaz trzeba przygotować dla młodych odbiorców, inny dla firm. Skuteczna sprzedaż B2B musi być dostosowana do wymagań w branży.

Jak pozyskiwać leady?

Nie jest łatwo pozyskiwać klientów. Jest na to kilka sposobów. Najmniejszą efektywność przyniosą działania partyzanckie, jak np. dzwonienie do firm bez sprawdzenia czym się dokładnie zajmują. Każdy kontakt powinien być poprzedzony zebraniem informacji. Musimy wiedzieć z kim rozmawiamy. Wielu niedoświadczonych handlowców nie potrafi nawet dobrze przeczytać nazwy firmy. Takie działania to tylko strata czasu. Skuteczna sprzedaż B2B jest możliwa, ale trzeba działać według jakiejś strategii. Dobrym pomysłem są portale ze zleceniami lub też pozyskiwanie klientów poprzez polecenia. Warto śledzić przetargi. Niezależnie, jaka metodę obierzemy pamiętajmy, że zawsze można ją doskonalić. Tylko wtedy nasze działania będą efektywne i będziemy pozyskiwać, ale również utrzymywać relacje z kontrahentami.